MH370…menanti penuh debaran

Salam Rabu..

Sebagaimana seluruh dunia maklum, kita telah kehilangan sebuah pesawat MH370 yang dijadualkan tiba di Beijing pada 8 Mac 2014.

Hilang tanpa kesan yang kukuh. Macam-macam persoalan mengundang. Namun, masih tiada sebarang jawapan sehingga kini. So sad…itu pesawat dari airline kebanggaan negara kita. So called Queen of The Sky oleh pembuatnya, Boeng.

Saya terasa tragedi ini sangat dekat dengan jiwa saya. Bukan sahaja kerana saya bekerja di Kementerian yang menguruskan hal ehwal pengangkutan..tetapi saya manusia biasa yang mudah berasa sedih atas kehilangan. Walaupun tak melibatkan ahli keluarga atau kenalan. Yang pasti, setiap kehilangan memang for sure menyedihkan.

Lupakan segala spekulasi. Berhenti mengandai sekiranya andaian tiada bukti kukuh. Doakan saja yang terbaik.

Dalam merasai kesedihan itu, perjalanan hidup tetap perlu diteruskan. Sepanjang minggu ini, business here is not as usual. Ada series of meetings with China’s counterpart on projek ETS. Saya agak terkesima bila di wassap oleh team member dari China regarding the safety of the flight from Guangzhou that he will be on board malam Ahad lepas. And what is really happening to the plane?

What should I react to that? Should I express my true feeling hence make him scared? Dengan emosi yang tak menentu, I chose to be positive. As I can.

image

As a muslim, I do believe in Allah The Almighty. I believe that everything happen with a reason. I believe that when Allah wants something to happen, it will happen. I believe in Kun Fayakun. But how can I make him understand? I said we also dont know yet. But we hope the plane is safe. And…dont afraid of taking any air trip..because tragedy does happen but not necessarily happen all the time!!!

image

People, keep holding on. Have a true faith in Allah The Almighty. Senjata orang mukmin adalah doa kan. Jadi..teruskan berdoa dengan sesungguh doa. Moga masih ada harapan untuk MH370. Life must go on….kalau kita tak boleh menjanji harapan, tak ada salahnya kalau kita berharap..insyaallah…

image

image

Nota: pics all are taken from Facebook.

Posted from WordPress for Android

Leave a comment