Sakit Gigi..

Kalau aku citer dgn korang mungkin ada org akan gelakkan aku..aku sakit gigi pasal gigi geraham bongsu nak kuar..hehehe..punyalah lama dah seminggu aku suffer..sakit giler..berdenyut2. Kuarnya ciput jer. Mak aku kata itulah akibatnya tak suka minum susu..umur 28 baru tumbuh geraham bongsu. Nipun sebelah kanan, belah kiri belum lagi. Nasibla. Nak makan pun susah, tak bleh buka mulut luas2. Tapi bila aku renungkan kembali ada hikmahnya kejadian ni. Satu- aku penah doa kat Allah, jangan bagi sakit dekat Wafiy sebaliknya divert sakit tu kat aku..contohnya kalau Wafiy sakit sebab gigi nak tumbuh..aku doa biarlah aku yg rasa sakit tu..bukannya Wafiy. AKu rasa Wafiy memang tengah nak tumbuh gigi ni..sebab asik kuar air liur je pastu suka gigit mama dan papa..toys dia dah habih comot kena gigit. Jadi aku rasa Allah tengah menguji aku adakah aku benar2 redha dan ikhlas dengan niat aku masa aku doa benda tu. Well, thanks Allah..hambaMu bersyukur..asalkan Wafiy sihat selalu…

Advertisements

Something Good From A Friend To My Dear Friends…

kawan tu bkn mcm maen FUTSAL. Mula-mula kejar..dah dapat sepak..

kawan tu bkn mcm maen SKATE. Mula-mula gosok..lepas tu pijak..

kawan tu bkn mcm maen RAGBI. Mula-mula tangkap.. dah dapat tendang..

kawan tu bknnya mcm PAMPERS.. dah pakai, buang..

kawan tu bknnya mcm BARANG KEMAS. Waktu baru beli pakai. Dah sengkek gadai.

kawan tu bkn mcm PELANGI. Hari cerah takde..hujan gerimis baru muncul..

kawan tu bkn mcm KERETA. Rosak skit,jual.. ambik kereta baru..

kawan tu bkn mcm CHIPSMORE.. skejap ade skjp tak..
kawan tu bkn mcm BANK. Bila dah takde duit, pegi kat sana ambik.

lagi…..kawan tu mcm ape ye???? Haa..kawan tu mcm AWAK LA.. bila saya hantar msg, awak akan baca msg saya dgn teliti sampai habis.

Walau ape pun tanggapan org tentang kawan.. bagi saya, kawan tu penting. Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka dan sebagainya. Kawan yg sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara. Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menghadiahkan senyuman kpd kawan-kawannya.. ūüôā

I’m Back…

It’s good too see the happy faces after having a long holiday for Hari Raya..i just came in for work today..coz i replaced my leave on Thursday 11 with yesterday Monday 22 which i sacrificed for this beloved ‘government’. Today my aims are as follows:

1. Finish my jobs..

2. Do my jobs..

3. Make sure all the jobs done…

4. Make sure my ‘in tray’ cleared by this evening..

5. Do my jobs…

6. Get some food to munch..coz i miss my breakfast..

gotta go guys…

Time for festive again…

Oh God can’t believe that Ramadhan is nearly over and Syawal is just on the corner..can’t imagine that i’m having my puasa without sahur for the whole month. In fact i lurve my ‘golden sleep’ every dawn..and i really NEED a good sleep instead of having meal at 4 o’clock or 5. Wafiy also need my attention almost all the night..if i’m taking my sahur he will ‘merengek’ until morning…so i have to forget the idea of sahur for this time being..

This year, first raya will be celebrated at Sg. Besar..AGAIN oh please…may God give me a strong heart this year..the happiness of celebrating raya with baby boy this year actually make me stronger. And will come back to hometown (banting) on 16 Oct….

My wish:

Selamat hari raya aidilfitri..mohon maaf segalanya..moga ikatan yang terbina akan berkekalan dan bertambah kukuh dengan adanya Syawal ini…pohonlah maaf dengan hati yg ikhlas dan berikan kemaafan dengan penuh keinsafan dan kerendahan…

Berhati-hati di jalanraya. Jalanraya dikongsi bersama, jadi amalkan sikap bertimbang rasa di jalanraya…..

2397446959.jpg

Truth, Cry, And Lie – Letto

A red rose cheeks
A drop of tear to weep
Reminds me of you.
A long side a sigh
A long side of cry

A soft summer rain, a smile that hides a pain
Why should you be ashamed
Cause in every life.
A little rain must fall

And you are my friend
Charmingly sentimental brain
There’s truth behind a cry
And there’s a cry behind a lie
On every words that come out strong
Just let them go and lets get along

On every grudge and every fight
I miss u all day and night
Have you had your time off today
To bring a cup of tea and smile away

Sometimes I wonder
Will ever see you
Without all your game plan
When all you have is
Nothing but a pure bliss

I will wait that day
When you can find your way
Out of this maze of love
And you can laugh
To see cries and lies
Coz u know better than me
Only the truth will set you free

There’s a truth behind a cry
And there’s a cry behind a lie
On every thought that come out wrong
Just learn from it and please stay strong

On every grudge and every fight
I miss u all day and night
It’s not easy to understand
But you must hold on you stand

I know u know, u know i know

There’s a truth behind a cry
And there’s a cry behind a lie
On every thought that come out wrong
Just learn from it and please stay strong

There’s a truth behind a cry
And there’s a cry behind a lie
There’s a hope on every fright
There’s a light on every night

 

Terkenang….

Tak Bisa Memilihmu ‚Äď 6sxth Sense

Telah jauh terpisah, diriku dan dirimu,
Dalam ruang dan waktu,
Sendiriku jalani sepiku, tanpa dirimu,
Resahku tanpa hadirmu,
Sungguh berat hatiku untuk merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah
Darimu,dan hadirnya menyentuh hatiku,
Untuk mencintainya,
Hatiku menginginkannya,
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Kusakiti hatimu yang tulus mencintaiku….

Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena kuterhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku tuk mencintainya…

(terhanyut jiwa ini,terjatuh dihatinya)

It’s too bad to be too good

Sometimes it’s too bad to be too good. Whether u will trouble the others or the trouble will come to you…so moral of the story: stay moderate..in whatever you do..

Previous Older Entries