jimatkan segala-galanya demi negara…….

skrg ni semua rakyat malaysia tak senang duduk….dan ada  yang terlebih extreme tu..sampai tertido sambil bwk moto mcm mamat ni…sebabnya gara2 minyak naik 0.70 sen dan ekoran tu..perbelanjaan negara kena dikurangkan/dijimatkan 10% tahun ni….semua kena jimat…mcm kat office aku ni lagi la haru..mcm2 perubahan drastik yg terjadi, contohnya:

  • nak print draft paper ke, surat ke, baucer ke kena guna recycled paper (paper yg dah diprint kat atasnya tapi tak jadi guna);
  • miting kat luar tak bleh buat..sebaliknya buat kat office jer;
  • kursus induksi officer baru takbleh buat kat hotel….
  • nak kuar bilik kena matikan lampu…
  • dsb….

dan yg paling teruk lagi aku kena sediakan waran sekatan utk belanja mengurus 2008 OA 20000 dan OA 30000 dalam masa 2 hari…damn betul…..tak pasal2 aku kena marah dgn agensi dan jabatan2…nak putus telinga ku kena bebel dgn diorang..tapi nak wat camne..’saya yang menurut pemerintah perintah’ kan..so just do it la…..

dan yang pasti walaupun perbelanjaan mengurus kena potong 10%, belanja pembangunan still keep going on…dan hasilnya..kepalaku pening dengan excel dan …damn….i hate those yellow papers rite now…

 

apapun..semua kertas kuning kena settle by today..plus KT utk Treasury on penyelenggaraan…kalau tak cuti aku esok kena freeze..ohoho..tanak..TANAK….

ok..bagi aku masa nak settle semua okeh….

8 Comments (+add yours?)

  1. faruqy
    Jun 18, 2008 @ 08:08:50

    haha nasib baik aku bukan kat tempat lama lagi, kalau tak aku sekali bebel kat ko.. hehe

    Reply

  2. aishah
    Jun 18, 2008 @ 12:46:03

    itulah kalau aku masih di tempat lama…aku akan turut serta dalam memberi persoalan kenapa bajet kena potong puan kepada sally. tapi kalau semua di tempat lama, kau pun tentu di tempat lama kan? maksudnya, kau tentu tak payah buat kerja2 bajet nih kan? ahahaha dan aku pun akan marah orang lain iaitu….sape eh?

    sekarang ni semua kena jimat. it’s too drastic…cam desperate sometimes. aku rasa lah. tapi memang betul lah. nak jalan2 naik jiji pun kena fikir2…pasni nak park and ride je la kut.

    ayoyo panjangnya komen ai..mahap ye puan…

    :))

    Reply

  3. Trackback: Boring! « that was me writing
  4. mama naylie
    Jun 18, 2008 @ 13:59:47

    hai.. dah la bajet asyik tak cukop jer.. kena cut lagi.. aper citer??

    Reply

  5. aishah
    Jun 20, 2008 @ 09:13:47

    mama…awak ditag oleh adik cacah yang comel itu…refer here…

    Tag Lagi?!

    Reply

  6. mamawafiy
    Jun 23, 2008 @ 15:11:58

    echah dan faruqy: heheh nmpknya korang bernasib baik la dpt tkr tempat yg takdak kena mengena dgn potong memotong ni..aku jgk yg tak bernasib baik langsung..keluar mulut buaya masuk mulut naga hahahaaaa

    mama naylie: alahai tak tau la apa lagi gempak pasni

    echah lagi: aku akan jwb ASAP…tunggu

    Reply

  7. litium
    Jul 01, 2008 @ 17:38:49

    gualah mamat yang tido masa bawak moto tu yer? wahahaha!

    Reply

  8. mamawafiy
    Jul 01, 2008 @ 21:07:37

    yup u r the mamat..bijak bijak….sori la aku enterframe kan kao

    Reply

Leave a comment