abah oh abah

umum sudah sedia maklum bahawa Hari Bapa (HB) disambut pada 15 Jun setiap tahun kan. jadi apa cerita aku sempena HB tahun ni? sbnrya aku memang jarang sambut HB ni sebab most of my growing time bukan kat umah sendiri…kalau ada sambut pun secara kebetulan je mungkin sbb aku balik bercuti atau sambutan HB diadvancedkan atas sbb tertentu…bagi aku sambut tak sambut sama je…yg penting aku tetap sygkan abah aku..walaupun aku selalunya tak cakap directly..biasala typical malay kan..susah nak show love…

jadi, tahun ni, minggu lepas sblm kami ke Kg Tunku, PJ melawat nenek sedara..aku sempat suprisekan abah dan papa..aku beli kek yg special tu..cantik giler..adik2 aku sampai tak tertahan2 nak mencilok buah2 segar kat atas kek..sib baik sempat aku snap gmbr awal2..kalo tak..tinggal lapik kek je gamaknya…

tapi, yg lebih mustahak daripada kek tu adalah kasih sayang aku utk abah yang dah bersusah payah membesarkan aku yg manja ni..satu momen yg menyentuh hati aku kalau diingat smpi skrg ialah bila abah berusaha belikan aku kasut sekolah jenama Spark (Bata)..zaman aku dulu kasut ni mahal tau..dan setiap tahun dia akan belikan peralatan menulis yg branded punya..sebab he knows i deserved the best…dia taknak aku sedih bila keep on comparing myself dgn my other classmates..dan sudah pastilah aku membalas semua jasa abah dgn memberikan results tg gempak2 supaya dia rasa berbaloi..alhamdulillah sebab Allah kurniakan aku semua ni..

sama juga dgn suami aku..he always wanted to give me the best (accordg to his perception which always led me the other way round)…cuma momentum masa tu agak singkat kalau nak banding dgn abah..but anyway..still comparative jgk…

to both of u..i love u forever..till the bits…tq for everything and every single thing..good or bad..

HAPPY FATHER’S DAY TO ALL FATHERS IN THE WORLD…..

 

4 Comments (+add yours?)

  1. mama naylie
    Jun 17, 2008 @ 16:50:27

    mm… sedapnyer kek ada buah.. nyum2..

    Reply

  2. mamawafiy
    Jun 17, 2008 @ 17:07:31

    tapi bukan buatan sendiri la…..

    Reply

  3. faruqy
    Jun 18, 2008 @ 08:10:10

    haha aku tak tau ko sedang memuji atau mengkritik hubbie ko.. hehe

    Reply

  4. mamawafiy
    Jun 23, 2008 @ 17:10:31

    faruqy: mestilah aku puji okay

    Reply

Leave a comment