Tanda-tanda budak nak besar….

Salam Rabu..

Tajuk tu saya cilok ayat mak saya. Bila saya call dia cakap Ziyyad demam minggu lepas, sekali sama masa dengan Damia kena CP tu.

Itu kata orang tua la kan. Ada benarnya jugak.

image

image

Fuh..tido pon pakai kasut..ni tak mandi lagi ni…

Dalam demam tu, ada 2 batang gigi naik kat gusi bawah belah depan. Pastu gusi belah atas ada naik lagi 2 jugak. Fuh…4 batang sekali..mau tak demam anak…

image

image

image

Budak ni pulak bangsa tak mau makan ubat makan. Puas paksa, habis kena sembur bagai. Picit hidung la..sampai tercungap dia. Risau pulak nanti pengsan tak cukup nafas. Sudahnya selepas bermacam cara tak jalan, kasi ubat masuk bontot je la kan. Nasib baik ubat jalan. Legaaaaa… kurang sikit panas. Tapi kalau tampal coolfever memang menyakitkan hati sebab dia pandai buka dan campak bendalah tu…adoiilaa…

image

Sekarang alhamdulillah Ziyyad dah sihat. Dah galak memanjat sofa pulak. Jatuh juga sekali dua tapi biarkanlah…belajar kenal dunia ye nak…

image

image

image

image

image

Itu je la kisahnya budak nak pandai…

Posted from WordPress for Android

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: