Warna warni Aidiladha 1434H

Alhamdulillah dapat meraikan raya korban a.k.a Aidiladha tahun ni dengan family tercinta di kampung…

image

Tu kat atas tu bukan lembu korban. Tu lembu abah bela selain kambing ayam dan lain lain ternakan. Abah saya memang berbakat bela belaan ni, termasuk manusia macam kami adik beradik hahaha…patutla sihat je adik beradik kami ramai ramai ni…serasi kata orang tua hahaha…seronok balik rumah abah ni..semua jenis pokok pokok dan haiwan kecuali B je tak de…

Raya aidiladha macam biasa lah…masak masak sambil makan tak henti-henti…sorang masak seploh orang makan hahahaa bilalah nak penuh hidangan camtu kan..tapi kitorang dah biasa mcam tu..adik beradik sedozen kan…

image

Ayam masak merah spesel by mak dan adik bongsu…

image

Lemang mak siti..beli lah tuuu

image

Ni pulak juadah buka puasa sehari sebelum aidiladha..hari Arafah..alhamdulillah dapat berpuasa..saya niatkan sekiranya dikira sebagai ibadah, ianya disedekahkan utk mak abah saya..moga kami dapat menjejak kami ke Baitullah secepat mungkin..pasal makanan tu..tu adalah jeruk asam belimbing buluh dengan cili api homemade emak buat..cicah ikan masin goreng…perghh takyah ayam ikan bagai dah selerooo…plus pisang goreng kaklang buatkan..sedapnyaaaa…

image

Damia asik melasak je kat umah abah..tak padan pakai baju kurung..tahan betul dia sampai ke petang macam tu. Padahal tak ke mana pun..sepupu sepupu je datang rumah..layan tetamu lah konon…ziyyad pulak keletihan main dgn pakcik makciknya sampai tertido..asal amik gambo je tido..asal tido je amik gambo hahaha…wafiy memang tak dapat dikawal..apatah lagi nak amik gambo…habis ayam kambing lembu dihambatnya..sabo je la abah dan abg ijam abg iparku tuan punya haiwan..

Balik umah sendiri rabu tu..masing masing mati kutu..esp ziyyad..terpinga pinga sebab takde orang nak angkat dia..mak dia kejam..takde nak angkat angkat der…lama lama dah dia dapat terima kenyataan…nasib baik..

Itu je la cerita raya kami….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: