Entry Rewind: Wafiy dan Ketam

Salam 4 Ramadhan

dah 4 hari puasa..semalam buka puasa ada sikit special sebab kawan opis bagi rendang minang…fuh..sedappp…sampai ke sahur makan tak habis walaupun dia bagi 5 ketul jer..terima kasihlah sahabat..hanya Allah yang mampu balas jasa awak kepada Mak Buyong ni..(dia buatkan rendang sebab masa potluck hari Jumaat lepas saya ada cakap, saya teringin nak makan rendang minang dia..dia kesian kat saya agaknya, tu yang dia gigih buatkan untuk saya).

okey, dah la tu cerita pasal makanan pagi-pagi ramadhan ni…korang pernah tengok ‘Ketam’ berbadan kucing tak? saya pernah…haiwan ni datang rumah saya masa sahur 1 Ramadhan hari tu:

hahaaaaa..nampak ‘Ketam’ tak kat mana-mana? tak kan? hehehe sebenarnya ‘Ketam’ tu adalah nama panggilan yang Wafiy bagi kat anak kucing tu…tak tahu sebab apa..maybe sebab warna hitam kot….tetiba jadi Ketam ye…bila cakap dgn orang umah mak, Wafiy ada kucing nama Ketam, semua orang gelak…ada ke kucing nama Ketam..macam-macam la wafiy ni…dia sorang je selamba tak gelak, maybe tak tahu Ketam tak ada kaitan dengan seekor kucing berwarna hitam…

alamak….sebut-sebut ketam, teringin pulak ketam masak cili………alamak ada sesapa nak offer seekor dua ke?

2 Comments (+add yours?)

  1. liya
    Jul 24, 2012 @ 11:35:11

    Hahaha..ketam pn ketam la wafiy. Kucing tu pn tak tau yg sebenarnya nama dia kucing. Dpt nama ketam tu pn dia dh kira cukup glamer :p

    Reply

  2. mamawafiy
    Jul 24, 2012 @ 16:52:13

    hahahahaa….kena register nama Ketam tu..kasi komersial sikit

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: