Harapan Ramadhan 1433H

Salam Jumaat

cepat betul masa berlalu..esok 21 Julai 2012 dah 1 Ramadhan 1433H. Tetiba terngiang-ngiang lagu Raihan feat Man Bai Harapan Ramadhan tu

malam ni dah mula solat sunat tarawikh. hati ni memang meronta-ronta nak pergi surau taman perumahan, dekat je. tapi mengenangkan tak ada orang nak jaga budak come berdua tu, biarlah papa aje yang pergi sorang. memang tabik sangat kat jiran-jiran saya yang everyday ke surau, ada siap bawak anak-anak baya wafiy jugak ke surau, bukan takat bulan puasa je tapi tiap-tiap malam. memang respek. Minta-minta Allah berikan kesempatan dan ruang untuk saya merebut peluang melaksanakan amal ibadah selain yang wajib sepanjang Ramadhan ini, insyaallah.

Nak share Doa Menyambut Ramadhan yang digoogle:

“Allahumma sallimni ila ramadhan wa sallim li ramadhan wa tasallumahu minni taqabbalan”

Ya Allah selamatkanlah kami hingga bulan Ramadhan ke depan, dan pertemukan untuk bulan Ramadhan dan terimalah seluruh amal kami pada bulan Ramadhan.

Insyaallah…amin Ya Rabbal Alamin…..

Selamat berpuasa kepada semua, minta maaf di atas kesilapan dan kekasaran bahasa saya selama ini kepada anda semua, yang jauh dan dekat. Semoga ibadah kita diterima Allah.

2 Comments (+add yours?)

  1. lia
    Jul 23, 2012 @ 12:32:58

    Selamat berpuasa sis..

    Puasa saya hangus semalam..gara2 tak sahur..huhuhuhu

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: