sakit hati betul lah macam ni

huwaaaa….ini entry melepas perasaan..kira macam mengadu domba jugak.. (tak puas mengadu dengan kakak dan anak buah, terus nak melalak kat sini…huwaaaa…cakap dengan suami pun dia tak peduli)

semalam punyalah semangat nak memasak..macam-macam resepi dah dalam tangan..semalam plan nak buat Puding Roti Marble Coklat resepi diambik dari http://hanamemories.blogspot.com/2011/03/puding-roti-marble-coklat.html..punyalah bersemangat sampai keluar opis on-the-dot 5.30..siap sms suami cakap minta tolong amik anak-anak, saya nak singgah beli barang dapur nak masak special (hekeleh sekali tak jadi..huwaaaaa lagiiiii)….

sekali tu kan..tragis betullah..dalam dok membelek-belek resepi sambil berbangga kibarkan kertas resepi tu kat kedai kan, dalam dok membelek-belek seratus kali kotak SERBUK AGAR-AGAR yang diingini…rupanya…salah beli serbuk agar-agar…arghhhhhhhhhhhhhhhhhh orang nak guna kaler ORI, pegi beli kaler HIJAU……arghhhhhhhhhhhhh….

kesilapan disedari masa dah sampai rumah masa dengan senang hatinya nak masukkan air dalam periuk..tetiba aik apsal plak kaler HIJAU agar-agar ni..sishhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh geramnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

rasa nak mengamuk dan-dan tu jugak…nasib baik kakak datang dengan anak buah hantar lauk-pauk lazat emak masakkan (sampai camtu sekali pemalasnya in perempuan…..), terus daku mengadu cerita sedih…ingatkan nak kirim sikit puding kat abah dengan mak..sekali tu nan ado..hadoiiiiii…..tension…..

gambor serbuk agar-agar yang silap tu memang tak ada la..dah dihumbankan dalam lobang sinki serta merta bagi menutup kemaluan…hahahaha…suami memang dah jengah-jengah ke dapur 2-3 kali..apa lagi kena jeling la (tak pasal-pasal pulak kena jeling, bukan salah dia pun…maaf lah emo terlebih la)…

kesimpulannya, memang tak puas hati la tak dapat makan puding tu…sobsobsob…gambar minta izin kak hana, saya cilok kejap yer..tqvm

makan bubur kacang durian pun dah kenyang sampai pagii……………….( merempan tak sudah-sudah)

p/s: masih tak puas hati tak dpt makan puding, petang ni nak buat Puding Karamel pulak..bahan semua dah ada..jgn saya terbeli esen pisang instead of esen vanilla sudahhhhhhhhhhhhhhhhhhh….

1 Comment (+add yours?)

  1. liya
    Jun 19, 2012 @ 14:45:30

    Hehehehe..xpe ka. Semangat itu penting..:)

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: