tunggu lagi seminggu

It’s Tuesday with the warm sunshine….

… mixed feeling ke office. teruja and happy. but i think confused is the major…

… masih terbawak-bawak kejadian muntah2 dan pening2 lalat pada hari raya Aidiladha dan hari sebelumnya..

semua orang kat umah mak suspek saya pregnen. semua orang gembira since Damia dah bahasakan diri dia KAKAK..tak mau dipanggil adik. Bila org tanya dia mana adik, dia akan tunjuk perut dia..hahaha funny la Damia.

encik abang pula dengan bangganya announced kat FB yang isterinya mabuk2..sudah tu semua orang wish congrats for the 3rd baby..wah wah…

saya pun suka suki jer post status pasal mabuk2 tu kat FB hari yg sama..saje gatal tangan.. sudahnya, mengundang lah komen2 mereka.. kembang skit hati…

malam tadi dengan tak sabar encik suami singgah Watsons masa otw balik dari umah mak..dia paksa saya test urine malam tadi jugak..

***wah wah ini siapa yang bakal membawak perut ni?

Damia siap panic dpn pintu bathroom..ingat apa la mama dan papa nak buat malam2 buta ni…siap gegar2 pintu bathroom lagi..aihsshhhh mama nak pee pun susah la…

the result is negative. tapi LIA dan kwn2 lain cakap biasanya kalau baru2 test kit tak dapat detect hormon lagi. ye la saya baru habis period 3 hari lepas…kot ye pun pregnant belum la nampak kot…dalam hati..ada sayu jgk la since orang sekeliling dah ‘mengterujakan’ saya dgn kehadiran baby baru ni..dan Damia dah beria2 nak jadi kakak.

So, sekarang ni :

  • rasa confused la. ada rasa macam terkongkong pulak dan ada rasa tak sabar menanti lagi at least seminggu untuk buat test urine sekali lagi. takkan nak buat test urine selang sehari dari malam tadi kot..meroyan ke hapa. kayalah Watsons depan umah🙂
  • rasa happy jugak since dah lama tak cium bau baby..plus teruja tgk my sis baru dpt baby boy, si Anas tu..
  • tapi takut kecewa je nanti bila at the end of the test, is still negative
  • siap tanya officemate ada tak kaedah lain nak kesan pregnancy..hapa2 lah punya pertanyaan (kot2 kata hati officemate saya). dan kenyataannya mmg tak de la cara lain unless dah kaya nak buat scan kat klinik, and at this stage nnt takut2 doktor tu pun malas nak layan saya..cheittt baru lepas period 3 hari dah sibuk mau pregnen..hahahaha

tambahkan perasaan confuse tu adalah kenyataan bahawa sebelum ni ada 3-4 kali pernah alami simptom yang sama seperti ini. muntah2 tu semua ada. kira encik abang sampai dah malas nak layan pertanyaan kemungkinan saya pregnen each time dia nampak saya muntah kat toilet bowl. bila selang seminggu dua lepas tu saya period. malas dah kot dia nak berharap.

hmmm…so saya berharap ke? tak sangat la. mcm ni la..kalau ada saya ok jer..kalau tak de pun saya ok jer..anggap jer semua tu pemberian dari Allah dan ada hikmahnya kalau Allah tak bagi. Allah kan Maha Mengetahui. Walaupun saya tak merancang, Allah ada untuk menjadi perancangnya.

And, sekarang ni, above all, memang saya amat menanti minggu depan untuk test urine sekali lagi..dan tunggu period cycle next month…. (kot saya tak sabar mau malam ni beli lagi pregnancy test kit..hahahahahaaaaa…tunggu je la cerita nanti ye…)

Leave a Reply

