{hari-hari menuju Ramadhan}

Salam selasa lagi..

nak share kebaikan hati jiran-jiran saya..benda baik elok dikongsi, kan

semalam saya puasa, baru hari ketiga..ada lagi kena ganti tuu…insyaallah boleh. dan nak dijadikan cerita, tak tau mcmana sengalnya saya aturkan 2 mesyuarat pagi petang semalam..sah2 la byk paper utk mesyuarat2 tu..mesyuarat 1 stop at 1.30 pm and mesyuarat2 started at 2.30 pm..huarghhh nasib baik saya puasa..tak ada la buang masa utk makan (hewahh..since bila pulak mkn tu membuang masa..)…dipendekkan cerita, mesyuarat 2 habis pukul 6.45pm..dlm hati dah ckp mmg tak sempat saya nak msk juadah berbuka ni..sblm tu dlm pkl 5 saya dah sms encik abg mtk tlg dia amik anak2 kat taska sbb saya dah jangka saya habis meeting lambat punya. encik abg pun kata ok..legaaaa….tapi dia kata dlm pkl 8 dia kena gi opis semula..ada keje skit..saya ok je la janji anak2 dah ada org tlg amik. (dlm hati menyumpah2 miting ni sbb plannya saya nak masak sedap2 utk buka posa nnt)

sampai je umah, dah pkl 7..singgah Ayamas dpn umah, hmm mcm hampesssss….ramaiiii giler manusia..apa semuanya posa kah? panassss jerr..last2 saya masuk kete semula dan balik je umah trus..sampai dpn umah, my jirans mcm biasalah dah mula nak bersurai selepas bermesyuarat tak rasmi.hehheee..jiran dpn umah saya tegur ‘mesyuarat ke yg lambat balik ni?’ saya kata iye la..dia tau saya posa sbb sahur sama2 hehee…(rumah lain2 la..masa jer sama..)..tup-tup dia masuk umah pastu bwk keluar asam pedas ikan jenahak yg masih berasap-asap…dia bagi saya!!!yeahhhhh…saya mestila happy sbb tadi bengang x dpt tapau Ayamas..tiba2 jiran bagi pulak lauk…jimat masa nak masak…syukur sangat2..rezeki org posa kata akak jiran tu..dan yg bestnya jiran sebelah rumah pulak bagi jelly kelapa muda..perghhhh lagila bersyukur…..encik abang pulak dah siap2 belikan ikan masak sweet sour..dia kata dia mmg dah tau saya tak kan sempat punya nak masak juadah berbuka….

kesimpulannya mmg bestla buka posa semalam..lengkap semua ada..heheheheeee….syukur pada Allah…

tu la juadah buka posa semalam..alhamdulillah..

p/s: niat utk gugel resepi ayam golek tak kesampaian…huhuhu..kwn2 sapa2 ada resepi ayam golek yg mudah pls share lah yer

3 Comments (+add yours?)

  1. aishah
    Jul 26, 2011 @ 14:04:25

    sally sedapnya nampak bluberi tu… beli ngan sapa? nak jugak…
    alhamdulillah, semua jiran baik2 jer…
    thanks ye bagi aku pulut durian tu…
    nasib baik dah makan banyak kat tempat kau… naik atas, dah takde makanan.
    sedih betul.

    Reply

    • mamawafiy
      Jul 26, 2011 @ 14:11:51

      hehehe..no prob la..tu la kami suh kau mkn lagi tadi kau shy2 cat pulak hehehe..ni ada lagi ni..ptg ni kalu jln2 marilah ke sini..kita bedal kuih2 pulak…oh ye bluberry tu mel en halim yg buat..sedappp sgt tau..nak rasa esok aku bwkkan sepotong yer

      Reply

  2. aishah
    Jul 26, 2011 @ 15:15:32

    hehe… kalau ada bestnya… alhamdulillah… kenyang dah walau makan semangkuk mee tu je… pulut tu ada lagi separuh simpan minum petang…šŸ™‚
    tq mama!

    Reply

Leave a Reply

