…china lagi ker?…

aduhai malasnya nak gi sana lagi..bukannya tak bersyukur dapat peluang ni tapi malas nak gi sana sebab:

1. everyday kena minum teh china yg gentel2 tu..uweekk…mmg la bgs utk kesihatan (detox) tapi den tak tahan asik kena gi toilet every hour..dah la toilet takde paip dan saangat jauh…

2. kena tahan ‘hajat’ nak membuang sebab most of toilets kat china tak de paip okey…kena bwk bekal botol air mineral, which will invite persoalan di kalangan org2 di sana..(hmm faham2 jer la depa tak cuci mcm kita)…

3. makanan Halal adalah sekadar di nama sahaja..mmg tak lalu nak makan lah..kata halal, tapi org yg masak tu ada tatoo naga besar, pastu pakai singlet nampak bulu ketiak..pakai kupiah kecik jer..uwekkkkk tak lalu den…so, maggi in cup dan baked bean Yeo’s adalah teman setiaku dulu kini dan selamanya nanti…

4. masa perjalanan (flight) yang berjam2..sengal tulang belakang akak!!! tapi dpt makan eskrem Haagen Dazz kira ok la kan..sejuk hati akak!!

5. kena tinggalkan handbag ku yg dua org tu dan juga my love tu..selama seminggu..huwaaaa…i’m homesick already😦

6. kena buat kerja jugak kat sana…bukannya jalan makan angin sahaja okey..

7. masalah bahasa..most of them tak pandai English..yg pandai 2 org je (so far)..yg lain tu aduhai berjam-jam nak terangkan sesuatu benda…ye saya ada belajar mandarin utk 3 semester masa kat U dulu..tapi dah berkarat wehh….

8. nanti semua org kat sana pelik tgk saya pakai tudung..siap ada sorang mamat tu tanya saya :u tak panas ke pakai ‘kain’ ni: hah? apa nak jawab? (eh tapikan kali ni kat sana ada snow..suhu -1 tau..)..yeyeahhhh…

9. nanti boss saya akan tetap nak call saya which mean saya kena jwb call dia..dan huhuhu melambung la bil tepon saya secara langsung..huwaaaaaaa..sms pon dah mahal okey!! (takpe nanti balik sila claim cepat2 ye salina..nanti kena query!!)

10. nanti luggage saya kena kerobek dgn imigresen sana..benci tau..aku bwk baju dan mi megi jer la mangkuk!! bukan bawak bom!!

11. kena buat report balik nanti huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa……

12. kena jalan bersaing dengan anjing/ puppies sepanjang corridor/ jalan as i’m walking with cats laaa..ayooo..samak samak jgn tak samak!!

13. nanti HOMESICK huwaaaaaaaaaaaaa…

hmmm banyak lagi reason sebenarnya tapi adakah boss akan pedulik?

2 Comments (+add yours?)

  1. aishah
    Jan 21, 2011 @ 16:54:53

    wah.
    biar boss je la pergi. mesti dia suka.😀

    Reply

Leave a Reply

