…aku terkilan…

semalam saya bengang..
hari ini ada sikit lagi..
mula-mula i’ve decided no to put any words about that, here
but, saya kena luahkan jugak
kalau tak nanti bernanah kat dalam, susah saya..

macam ni..
(hem, macam mana nak mula pun saya tak tahu, hati ini masih terkedu..)

ntah lah..nak cerita tapi tak ada mood dan tak tau nak cerita macam mana..
yang pasti, saya sangat geram
niat saya melaksanakan kerja dengan suci hati dan tulus demi negara tercinta ni dah dilemahkan oleh perkara yang tak sepatutnya berlaku langsung..

1. apakah salah saya menjadi orang yang menandatangani surat jemputan mesyuarat?

2. adakah tugas saya menjadi urusetia kepada satu Jawatankuasa itu sama kalau nak dibandingkan dengan Ahli-ahli Jawatankuasa tersebut?

3. adakah saya sebagai urusetia cabuk ini, ada hak untuk bersuara di dalam mesyuarat berkenaan compared to the Ahli-ahli yang lain?

4. adakah menjadi kesalahan saya, sebagai seorang urusetia cabuk, sekiranya sesuatu keputusan yang diambil tidak kena dengan prosedur? kalau nak dibandingkan dengan ahli-ahli yang lain yang lebih senior dan arif daripada saya?

5. dan, kenapa pihak yang secara terang-terangan telah melakukan kesalahan mengarahkan suatu pihak lain menjalankan kerja tanpa kebenaran dasar, dilepaskan begitu sahaja, tanpa ada sebarang pertanyaan pun kepada mereka?

above all..saya sangat bengang dan rasa saya telah diperlakukan dengan TIDAK ADIL sekali…
tapi bagi saya, kalau dah itu keputusannya, saya serahkan pada ALLAH saja lah. DIA yang Maha Adil. Sebab saya percaya, kalau hari ini kita sakitkan hati orang, atau buat tak baik kat orang, nanti lambat laun kita pun dapat balasan yang sama.

itu aje lah………….FULLSTOP

5 Comments (+add yours?)

  1. aishah
    Jan 27, 2010 @ 16:34:37

    wow. hot nih! tak cite pun kat aku…😛

    sabar banyak2… insyaAllah, kalau niat baik semuanya akan baik2 sahaja…

    Reply

  2. lia
    Jan 28, 2010 @ 09:23:18

    sabar yer kak..
    yg penting kak buat keja dgn ikhlas dan yg penting kak tau akak tk buat benda yang salah

    Reply

    • mamawafiy
      Jan 28, 2010 @ 09:35:21

      ye lia..betul tu. itu yg akak fikir. tapi manusia biasa, macam ni lah. perasaan geram tetap ada. terima kasih ye for ur inspiring words…

      Reply

  3. R$B
    Jan 28, 2010 @ 09:38:38

    Saya juga terkedu… tak tahu pulak bila akan tiba masa saya nanti…harapnya takde…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: