…ramadhan dah esok…

Cepat sungguh masa berlalu. Rasa macam baru jer sambut raya tahun lepas, tiba2 (boleh ke tiba2) dah nak puasa tahun ni. Itulah masa, kalau kita tak gunakan dia dengan elok, rasa macam lama jer. Kalau guna sungguh2, sekejap je rasanya.

Tahun ni saya dah ada Damia…tak dapat nak bayangkan macam mana nak bangun sahur nanti. Sebab Damia ni memang senang terjaga kalau orang bising2..(nak turun dari katil pun kena slow motion..kalau tak nak beliau terjaga lah). Mintak2 dia okay la..kalau tak nampaknya tak dapat tido la saya lepas bangun sahur. Atau yang paling selamat (dan paling pemalas), saya tak payah bangun sahur langsung..hehehe๐Ÿ™‚ boleh gitu, papa?

Habis bab Damia, masuk bab makan memakan masa sahur dan buka posa pulak. Saya agak, saya akan recycle lauk buka posa untuk makan sahur esoknya..as usual. Kalau nak masak2 pun, maybe goreng telur dadar atau ikan bilis jer la..paling kuat masak nasi goreng jer. Ada maid pun saya tak bagi dia masak untuk we all makan. Bukan apa, kesian kat dia. Penat tau jaga hero heroin saya tu seharian. Dan kitorang pun bukan jenis pemakan sangat.

Pagi esok kami akan balik umah mak abah kat Banting..buka puasa sama family saya. Kakak saya dari Sungai Petani ada balik sebab cuti sekolah seminggu ni. Tak sabar nak jumpa hero2 dia yg 4 orang tu..kiut2 belaka. (habislah Damia saya kena gomol…huhuhu). Nak balik Sg Besar jauh. Tak larat, dengan Damia lagi. Tunggu Nuzul Quran baru kitorang plan balik Sg Besar (jgn marah papaku). Bukan tak sudi, keadaaan kita tak mengizinkan.

Hah..this part is very ‘delicious’. Last Monday kitorang ada buat makan2 before posa..biasa lah kami ni..potluck jer. Saya masak Asam Pedas Ikan Pari..ada mcm2 makanan yg best2….semuanya sedap2..nak share dengan u all, mustahil. Jadi, kita share gambar jer la ye. (mintak mahap kalau u all terliur..sapa suruh tengok gambar makanan masa tengah posa hahahahaa :-))

Jadi..enjoy the moment with these pics…

Buat semua yang mengenali saya..saya ucapkan:

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK 1430H..
SEMOGA AMALAN KITA MENDAPAT KEBERKATAN-NYA..
BERHATI-HATI DI JALAN RAYA….

2 Comments (+add yours?)

  1. sya
    Aug 21, 2009 @ 22:43:51

    salam,
    orang banting ye?

    selamat menyambut ramadhan..๐Ÿ™‚

    Reply

  2. syayassir
    Aug 24, 2009 @ 10:59:57

    saya orang pahang, tapi duk kat tpg..๐Ÿ™‚
    terjumpa blog ni masa blogwalking..๐Ÿ˜›

    Reply

Leave a Reply

