…wafiy nak ikut solat jugak…

malam semalam, masa saya siap2 nak solat maghrib, si wafiy sibuk jer nak ikut sekali..’awok..awok” katanya (awok tu dia maksudkan gmbr masjid kat sejadah tu, ntah ke hapa word dia dapat..ada ke masjid=awok)

saya pun malas nak memanjangkan adegan pujuk memujuk..terus papa tarik sejadah tu dan letak memanjang (mcm nak share 1 sejadah utk 2 orang solat). Suka dia. Saya dah nak cepat, tak toleh kiri kanan terus solat (waktu dah sampai penghujung).

Yang saya geli hati, papa ajar Wafiy solat siap terbaring2 budak tu dibuatnya. Yelah, dia tak nampak apa yg tangan saya sdg buat dlm telekung tu..siap dia nak mengintai telekung saya lagi. Nak sujud, jadi terduduk terus. Tiap kali nak duduk antara 2 sujud, dia tadah tgn. ingatnya kena baca doa ke hapa?? Siap dia raba2 tgn saya kat dlm telekung tu..Jadi tak khusyuk saya solat…..nak gelak punya pasal.

Habis jer solat, terus dia pandang muka saya..bangga la tu dah ‘pandai’ solat..saya mengomel2 skit kat papa..sebab dia macam kacau saya solat jer, tapi papa kata eloklah anak tu nak belajar solat…mudahan senang sikit nak ajar dia bila dah besar nanti…yelah yelah…

tapi yg pasti, mama bangga dengan wafiy….

..doakan mama papa ye nak..

..doakan mama papa ye nak..

5 Comments (+add yours?)

  1. aishah
    Aug 10, 2009 @ 16:42:14

    olololo… mama solehah papa soleh…
    insyaAllah wafiy jadi anak yang soleh…🙂

    Reply

  2. MiJa
    Aug 10, 2009 @ 19:58:20

    Alhamdulillah…..sejuk hati bila nengok nyer…^^

    Reply

  3. shahsulong
    Aug 12, 2009 @ 12:21:13

    kesian mama solat tak kusyuk. dah le waktu suntuk ^^

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: