…kalau dah datang malas…

malas nak keje..
kalau sikap orang sekeliling saya ni kadang2 agak ‘merengsakan’..
nak minta tolong kita, tapi dia sendiri tak nak tolong kita
nak mohon sesuatu, kenalah furnish maklumat yang lengkap dekat pihak yang nak dipohon tu..
janganlah buat keje separuh jalan, macam posmen tukang hantar surat saja..
tak tau apa benda yang dihantar tapi nak suruh jgak kita tolong dia.
apa kebenda ni..
tu yang buatkan saya malas tau..

saya jadi malas..
kalau elok2 saya layan awak cakap..tapi awak buat derk jer
padahal awak yang call saya minta tolong
boleh aje kalau saya letak tepon tu (tak kira la dgn cara sopan santun atau kasar..sapa nak peduli sebab awak pun nak tak nak je cakap dgn saya),
tapi saya tak buat macam tu sebab saya fikir sebagai penjawat awam saya mesti bersikap baik sepanjang masa..
tapi, end up, saya dah jadi malas nak cakap dengan awak lain kali…

memang saya malas..
kalau bila saya nak buat keje (yg semestinya initiate dari pihak awak)..saya kena pulak cari maklumat terperinci berkali-kali..
sebab bila saya minta dengan awak, awak kata malas nak cari..
hish..entahlah…malas saya nak komen sikap awak ni tau..dan juga sikap pihak awak sekali..sama jer..agaknyer awak dan pihak awak tu memang ditakdirkan untuk punyai mind pattern yang sama..itu pasal awak dan pihak awak tu tak kisah langsung dengan sikap yang macam tu kan..

hmm..entahlah..
dalam malas-malas pun…
saya kena juga ikhlaskan hati saya ni…
demi awak dan pihak awak tu lah…

awak dan pihak awak..
doakanlah MALAS saya ni tak lama..
supaya saya dah tak MALAs nak layan awak dan pihak awak pada masa akan datang ye..

2 Comments (+add yours?)

  1. aishah
    Jul 16, 2009 @ 16:51:32

    jgn malas ye mama….

    Reply

Leave a Reply

