……wafiy………….

wad-2c-250907

wafiy..wafiy..sekarang dah makin lasak dan bertambah mengada-ngada..ada orang kata biasala kalau budak nak dapat adik memnag macam tu…nakkan perhatian lebih…tapi so far aku masih boleh layan lagi perangai dia tu..cthnya suka main kat tangga..dah la mainan kete kecik2 dia bersepah2 kat tangga tu..aku takut dia terpijak mainan dan terjatuh..ha..mau bengkak kepala..puas aku cakap dgn dia..main kat tangga tak elok…tapi dah namanya budak2…apa dia peduli…pastu mcm2 lagila benda2 yg tak sepatutnya dia buat…tapi yg paling aku naik angin..malam tadi dia pecahkan 2 biji termos yg baru aku beli setelah termos pertama dia pecahkan….dahla malam2 buta..mana ada pasaraya buka lagi masa tu…aku cakap kat dia “ok malam ni abang wafiy tak payah minum susu sbb air panas dah tak ada”….mungkin dia tau dia salah..dia menangis tersedu2….kesian plak aku tgk..tapi aku nak ajar dia yg benda yg dia buat tu salah..aku switch off lampu, TV…pastu terus pura2 nak tido..apalagi..terus meraung dia…..alahai kesian plak aku dgr..last2 papa dia pujuk…terus tido tersedu2…

sebelum  tido tu..aku berfikir2 betul ke tindakan aku ni….aku cuma nak dia faham yg benda dia buat tu salah….aku sayang sangat dia…tak nak dia jadi budak nakal (nauzubillah)..memang aku suka dia jadi budak yg aktif dan lasak tapi bukan buat perkara2 yg tak betul…tapi bila fikirkan balik macamana parents aku jaga kitorg 11 beradik dulu…..barulah reda rasa marah tu….

pagi ni, bukak je mata..dia dah peluk aku kuat2…alahai syahdunya aku…mungkin dia tau aku marahkan dia mlm tadi….aku harap sangat apa yang aku buat kat dia malam tadi dia tak simpan dalam memori dia……sebab sebenarnya aku sangat sayangkan dia………….

4 Comments (+add yours?)

  1. khas lysha
    Nov 06, 2008 @ 22:58:37

    biasalah sally, kalo tgh hangin tu mmg dah tak boleh nak control dah.. bila dah reda baru rasa kesian.. budak tgh nak mmbesar kan macam2 peel dia.. mmg sangat2 menguji kesabaran.. tak pelah masa dia kecik je kita susah sikit jgn bila dah besar menyusahkan kita udahla..

    Reply

  2. lia
    Nov 10, 2008 @ 12:40:29

    Sabar la kak..kita serupa.
    Hannan pun makin lasak..lg meletihkan sbb dia still breast feed. Kalau bgn tgh mlm jgn harap dia nk susu botol..mesti nk bf jgk.
    Lia pun kdg2 tu terlepas gak marah kt dia..dia tahu mama dia marah so apa lagi..mulut cebik2 nk nangis. Pastu kekadang kalau kita marah dia pandai pulak ubah topik atau alih perhatian kita.. Selalunya kalau lia marah dia akan cakap “papa..papa..” sambil tunjuk papa dia. Tak pun dia akan ckp “dik..dik..” sambil cium perut lia.. Rasa cepat lak hilang marah tu.. :p
    Macam2 la ragam budak2 ni kan..

    Reply

  3. mamawafiy
    Nov 10, 2008 @ 15:52:22

    eh sama dgn wafiy..sikit sikit kalau kena marah sebut ‘dik..dik..’ sambil cium perut akak….kadang2 tak jadi marah..sabar je la..

    p/s: ada lagi ke susu utk hannan?

    Reply

  4. Lee
    Feb 04, 2009 @ 05:40:14

    OMOCHIKAERIIIIII~

    Feel like wanting to babysit the toddler for you!

    Reply

Leave a Reply

