::Life is A RollerCoaster::

Bila lihat orang tua disekeliling aku yang berada dalam keadaan daif..aku amat terharu dan secara automatik aku terus menghisab macam mana la nasib aku nanti bila dah tua. Adakah aku akan terbiar di jalanan atau aku akan selesa (mengikut kemampuan dan pengertian aku). Adakah aku akan terus disayangi oleh orang yang pernah menyayangi aku atau aku akan ditinggalkan di rumah orang tua? Nauzubillah, kadang-kadang aku tak sanggup nak fikir sampi ke situ. Tapi mana la kita nak jangka perkara-perkara membabitkan masa depan kita kan, only Allah knows.

Di KLIA, aku selalu nampak warga emas bekerja sebagai tukang sapu. Aku kesian sangat dengan diorang, sampai aku pernah terfikir diorang ni tak ada ahli keluarga atau senang cerita, anak la..takkan anak diorang sanggup tengok mak bapak diorang yang dah tak larat tu buat kerja macam tu. Apa fungsi anak sebagai anak yang sepatutnya diharapkan dapat menjaga makbapak di penghujung usia? Kalau makbapak boleh jaga kita masa kita kecik, kenapa tak boleh kita gembirakan mereka di penghujung usia? Tapi, siapalah aku nak tanyakan semua soalan tu, sebab aku pun sedar, nasib aku sapa2 pun tak tau, sebab life is a rollercoaster. Kejap di atas, kejap di bawah…

cuma sekarang ni apa yang boleh aku usahakan ialah jaga anak aku sebaik mungkin, beri dia kasih sayang ikhlas dan sewajarnya dengan harapan dia akan kenang jasa, pengorbanan dan keikhlasan papa dan mama dia ni. Supaya umur tua aku tak disia-siakan dan hidup dalam keharmonian..

PEACE…

Leave a Reply

