Peksa Peksa Peksa

senyum-dengan-bola-api.jpg

Dah lama tak update blog ni. Sepatutnya blog tu macam diary kena diupdate selalu, ni tidak. Sampai la satu hari one of my friends..adik angkat (u know who u r..) pesan kat aku..”kak pai bwk2 la update blog tu..’. Bukannya aku tanak update tapi dah tak de masa terluang, masa memang ada tapi untuk update blog aku rasa not enough laa..sebab aku suka membebel dalam blog. Tulis sikit2 tak best la.

Ohya meh nak update aktiviti sepanjang minggu ni:

10/12/2007- keje as usual..monday still got the blues plus the crack for PTK exam on 12 and 13 Dec..keje macam biasa tapi sempat gak korek2 ilmu drpd my beloved bos(ayo..kalau bini dia tau mampus aku). Dia sempatla turunkan skit tips2 utk peksa ni. Dia kata for each question mesti jawab 4 pages AT LEAST..hadoih…mampos aku nak menggoreng, takut hangus dan meletup je..tapi nak tanak kena baca gak buku2 berkaitan..dah lama tinggalkan arena peperiksaaan ni, tetiba dah tua2 (?) ni kena gak peksa. Betul gak kata baginda Rasullah s.a.w..”tuntutla ilmu sampai ke liang lahad”. Nh hambik ko..peksa la sampai tua..

12/12/2007- pegi peksa kat PJH tapi tak sempat habiskan baca buku, tawakkal je la. Malam tadi tido pkl 2 a.m..bukannya baca buku sgt, dok layan Wafiy tanak tido..last pukul 10 dia tido, barulah bleh baca buku dengan aman..dan sempat tertido lagi. Jawab peksa sehabis baik..mintak lulusla. Jumpa kawan PTD yang lain..sori frens aku gabra sangat sampai tak sempat say hi to each of u guys..next time kita minum2 yea..

13/12/2007- Peksa lagi utk paper khusus…susah giler, lain dibaca lain yg kuar..sabar je la. mcm nak nangis pun ada dahla kawan2 semua psycho..tunduk je menjawab soklan berkajang2. Tapi takper dah berusaha dan bertawakkal je la serah pada ALLAH..minta2 lulusla walaupun tak cemerlang at least lulus..tak payah semak2 nak baca buku lagi next year. Nadia and Hunny ajak tgk wayang kat Mines tapi aku ada hal kat Alamanda..tak dapat ikut u guys..next time ok..

All in all..this week adalah week yang penuh pressure dan mencabar keimanan aku. Yelah..dah beranak pinak pun kena exam..baru aku tau macamana situasi Kak Min masa kat Uitm Jengka dulu..dia lagi, anak ada 2 dah..baby lagi plak tu, pastu course Accounting bukannya mudah nak lulus..at least aku bersyukur pada ALLAH..thanks ALLAH..

tu je la minggu ni punya cerita. Hari ni? opismate sibuk isi form cuti raya haji, Boss cuti 17/12 sampai 25/12..hadoih..mampuih gue…takbleh cuti..isnin 24/12 buka tender lagila takbleh cuti…tapi takpe..life must go on kann..so enjoy every moment of it…

(sori gambar di atas tak menggambarkan post aku yg sebenarnya…just for illustration)

Leave a Reply

